طرز تهیه چندین مدل فینگر فود خوشمزه و ساده
نوشته شده توسط : زلال احمدی

فینگر فود با سینه مرغ

تقریبا همیشه سینه های مرغ در پخت وپز مورد استفاده قرار می گیرد. گوشتی مغذی است به همین دلیل ورزش کاران و افرادی که تلاش می کنند وزن خود را کاهش دهند آن را در رژیم غذایی خود استفاده می کنند . در این بخش از آشپزخونه نمناک می توانید یاد بگیرید چگونه مرغی خوش مزه با سس پنیر درست کنید.

فینگر فود

 

مواد اولیه :

» مواد زیر برای سرو دو نفر کافی خواهد بود »

  • یک کارتن خامه ( 250 میلی لیتر )
  • یک فنجان پنیر چدار ( 200 گرم ).
  • 2 عدد سینه مرغ ( 500 گرم ).
  • روغن زیتون ( به طعم ).
  • نمک و فلفل ( به طعم ).
  • چهار حبه سیر ( 5 گرم ).
  • 1 عدد پیاز ( 60 گرم ).

فینگر فود مرغ با سس پنیر

این دستورالعمل بسیار ساده است. اول، سینه های مرغ را به صورت نگینی خرد کرده و آن ها را با نمک و فلفل مزه دار کنید. سپس روغن زیتون را در تابه بزرگ با دمای بالا گرم کنید.

زمانی که روغن داغ شد ، تکه های مرغ را داخل ماهی تابه با حرارت بالا بریزید ، چون به حفظ رطوبت مرغ کمک می کند. پس از 3 دقیقه، زمانی که تکه های مرغ طلایی شد سینه ها را از ماهی تابه بیرون آورید.

اسپرینگ رول، فینگر فود ترد و پرطرفدار

اسپرینگ رول از انواع غذاهای فرنگی خوشمزه و لذیذ است که در طرز تهیه اسپرینگ رول از گوشت و سبزیجات و قارچ و … استفاده می شود و شما می توانید این غذای خوش طعم را با توجه به ذائقه خود و اعضای خانواده تان در منزل بپزید. 

اسپرینگ رول و رولت گوشت و رولت مرغ و رولت کالباس از انواع غذاهای مناسب برای ایجاد تنوع در برنامه غذایی هستند و اگر شما تمایل دارید غذاهایی با طعمی متفاوت را بپزید بهتر است از تهیه این غذاها غافل نشوید.

 

 

روش اول : مواد لازم 

  • کره : ۱۰۰ گرم
  • گوشت چرخ کرده : ۴۰۰ گرم
  • پیاز : ۱ عدد
  • فلفل دلمه ای : ۱ عدد
  • قارچ : ۱۵ عدد
  • خمیر یوفکا : یک بسته
  • پنیر پیتزا : ۲ پیمانه

دستور تهیه اسپرینگ رول گوشت 

برای تهیه اسپرینگ رول گوشت ابتدا پیاز را ریز کنید و آن را درون مقداری روغن تفت دهید تا طلایی رنگ شود سپس گوشت چرخ کرده را به پیاز سرخ شده بیفزایید تا گوشت به خوبی تفت بخورد.
در مرحله بعدی طرز تهیه اسپرینگ رول گوشت، قارچ را خرد نمایید و درون ظرفی جداگانه کره را ذوب کنید و قارچ های خرد شده را درون کره تفت دهید سپس قارچ تفت خورده را به مخلوط گوشتی اضافه کنید.
فلفل دلمه ای را به صورت ریز خرد نمایید و به مواد بیفزایید سپس مقداری آب درون مخلوط مواد بریزید و درب تابه را روی آن قرار دهید و اجازه دهید تا مواد گوشتی به مدت ۳۰ دقیقه پخته شوند و بعد از مدت زمان ذکر شده پنیر پیتزا را به مخلوط مواد اضافه کنید.
در این مرحله از طرز پخت اسپرینگ رول گوشت خمیر یوفکا را آماده نمایید و مخلوط گوشتی را در وسط خمیر یوفکا بریزید سپس یک لایه پنیر پیتزا روی مخلوط گوشتی بریزید و خمیر یوفکا را بپیچید.

بعد از آماده کردن خمیر های یوفکا آن ها را درون روغن داغ سرخ نمایید همچنین می توانید اسپرینگ رول ها را درون سینی فر بچینید و سپس سینی را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه درون فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار دهید.

همچنین بخوانید: طرز تهیه کوکوی سبزی ساده و خوشمزه

کسادیا، فینگرفود ساده و دوست‌داشتنی مکزیکی

کسادیا یک فینگر فود و پیش‌غذای مکزیکی است که مانند بسیاری از غذاهای مکزیکی با نان ترتیلا و بیشتر در مناطق مرکزی و جنوبی مکزیک تهیه می‌شود و مانند بسیاری از غذاهای دیگر در طول زمان دچار تغییرات زیادی شده و امروزه این فینگر فود خوشمزه مکزیکی را با ترکیبات و محتویات گوناگونی درست می‌کنند. همچنین می‌توانید برای افرادی که گوشت دوست دارند مقداری گوشت به آن اضافه کنید. کودکان هم اغلب کسادیا را بسیار دوست دارند و یک فینگر فود برای تولد بچه‌ها است و شما می‌توانید تنها در عرض ۱۵ دقیقه آن را برایشان آماده کنید. طرز تهیه کسادیا.

سمبوسه، فینگر فود ارزان، معروف و همه‌پسند!

این روزها سمبوسه از انواع فینگر فودهای معروف در بسیاری از نقاط دنیا است. این فینگر فود ساده و خوشمزه از غذاهای معروف در جنوب آسیا است که در دورۀ حکومت سلطنتی دهلی فراگیر شد. شاید بزرگ‌ترین راز محبوبیت و بقای آن در طول قرن‌ها، تنوع در گوناگونی پر کردن غذا به سلیقه‌های مختلف در سراسر جهان است. شما این فینگر فود تولدی را با هر محتویاتی که مهمانانتان دوست دارند می‌توانید آماده کنید. آموزش فینگر فود ترد و خوشمزه سمبوسه.

سالاد ماکارونی، سالادی پرطرفدار برای تولد بچه‌ها

در کنار انواع فینگرفود برای تولد، سالاد ماکارونی جایگاه خاصی دارد. شما می‌توانید برحسب ذائقه و تمایل شخصی از بسیاری از مواد غذایی در تهیه سالاد ماکارونی بهره ببرید. مثلاً سس مایونز یکی از ملزومات اساسی این سالاد است، شما می‌توانید سسی را که با ذائقه خود و خانواده‌تان سازگار است به‌دلخواه استفاده کنید. سالاد ماکارونی را می‌توانید در جام‌های یک‌نفره بریزید تا متناسب با تم تولد و مهمانی نوبت و سرو آن در کنار انواع فینگر فود ها شیک‌تر و راحت‌تر شود. طرز تهیه سالاد ماکارونی.

Image result for ‫طرز تهیه چندین فینگر فود‬‎

بال مرغ، فینگر فود ساده و بین‌المللی

بال مرغ و کتف مرغ از فینگر فود های پرطرفدار در سراسر دنیا هستند که همه افراد از خوردن آن‌ها در کنار انواع سس‌ها لذت می‌برند. قطعاً مهمان‌های شما هم با دیدن انواع بال مرغ و کتف مرغ روی پذیرایی شما به وجد خواهند آمد و یکی از بهترین انواع فینگر فود برای تولد و مهمانی است. طرز تهیه بال مرغ مکزیکی.

سالاد سیب‌زمینی، سفر طولانی از آلمان تا آمریکا

سالاد سیب‌زمینی در طول تاریخ تغییرات بسیاری را به خود دیده است و امروزه یکی از سالادهای پرمصرف و محبوب در میان مردم است. در کنار انواع سالاد مناسب برای تولد، سالاد سیب‌زمینی گزینه متفاوت و جذابی می‌تواند باشد که خیلی سریع و راحت آماده می‌شود و روی میز مزه و به‌عنوان فینگر فود سرد می‌توانید آن را سرو کنید. آموزش فینگر فود سرد، سالاد سیب‌زمینی.

کاناپه (راتا)، فینگر فود سرد و متفاوت!

برخی از انواع فینگر فود مزه معرکه‌ای دارند. کاناپه قطعاً یکی از آن‌هاست. کاناپه یک کلمه فرانسوی است که ریشه یونانی آن کنپوئین به معنای نیمکتی است که با توری پوشانده شده است. امروزه خیلی از ما انواع کاناپه را بانام راتا می‌شناسیم. نانی را که برای کاناپه استفاده می‌کنیم نوعی نان سفید فرانسوی یا کراکر است. بر روی این نان انواع مختلفی از پنیر و سبزی‌ها و سوسیس و مرغ خردشده، پودر میوه، ماهی، غذاهای دریایی، زیتون، خاویار، قارچ و سیب‌زمینی قرار می‌دهند. این نان به اشکال هندسی متنوعی از مربع و مستطیل، ستاره و مثلث، نواری یا حلقه‌ای بریده و سرو می‌شود. آموزش انواع راتا و فینگر فود سرد.

دلمه برگ مو، فینگر فود بی‌رقیب ایرانی

برای برنامه‌ریزی فینگرفود تولد باید انواع فینگر فود ایرانی را نیز در نظر گرفت و دلمه فینگر فودی است که نباید از آن غافل شد. امروزه محبوب‌ترین دلمه‌ها در ایران، در برگه‌ای انگور تازه و مزه دار شده در آب‌شور تهیه می‌شود. بااین‌حال، دستور پخت دلمه این فینگر فود خوشمزه منطقه به منطقه و حتی از خانواده‌ای به خانواده دیگر متفاوت است. کلم پرشده و دلمه برگ انگور یا برگ مو تنها دلمه‌ای است که می‌تواند به‌صورت گرم یا سرد سرو شود و شما می‌توانید آن را به‌عنوان فینگر فود سرد روی میز مزه برای پذیرایی قرار دهید. آموزش دلمه برگ مو، مرحله‌به‌مرحله.

سالاد الویه، عضو جدانشدنی میز مزه تولد

همیشه برای هر مهمانی و جشنی سالاد الویه یکی از بهترین انتخاب‌هاست. یادمان هست که سالاد الویه پایه ثابت تولدهای کودکی ‌ما بود. سریع درست می‌شد، مواد ساده‌ای داشت و کودکان عاشقش می‌شدند. نگاهی به لیست انواع سالاد برای تولد و مهمانی که بیندازی هیچ‌کدام به‌اندازه سالاد الویه محبوب و رایج نیست. سالاد الویه عضو ثابت میز مزه و یک فینگر فود سرد و پرطرفدار است که می‌توانید به شکل‌های گوناگون آن را پذیرایی کنید. جام تک‌نفره سالاد الویه، مینی ساندویچ الویه و راتا الویه ازجمله فینگر فود های لوکس با این سالاد خوشمزه هستند. طرز تهیه سالاد الویه.

حمص، محبوب‌ترین مزه لبنانی

برای برنامه‌ریزی جشن تولد نباید از انواع مزه و فینگرفود لبنانی غافل شد. طعم دل‌انگیز این فینگر فود های ساده، رنگ و بویی خاص به میز مزه شما می‌بخشد و در کنار مزه خاص آن‌ها از خواصشان هم می‌توانید بهره ببرید. حمص غذایی دورگه و چندملیتی است که از زمان‌های باستان به سوپرمارکت‌های امروزی سفرکرده و چندان مهم نیست که از کجا آمده، بلکه همه این مزه را دوست دارند و حتی در جوامع غربی نیز نفوذ کرده و جای خود را بر سفره بسیاری گشوده است.

‌حمص همه‌گیر است و افراد با محدودیت‌های غذایی نیز می‌توانند آن را مصرف کنند، افرادی حتی با رژیم غذایی فاقد گلوتن، فاقد آجیل‌ها و فاقد مواد لبنی نیز از این مزه بی‌نصیب نیستند. برای میز مزه خود حتماً جای خاصی برای حمص در نظر داشته باشید. طرز تهیه حمص.

تاکو، فینگر فود خاص از آمریکای لاتین

تاکو یک فینگر فود مکزیکی است که پیرامون پیشینه آن باورهای متعددی وجود دارد. نقش “taqueria” یا همان تاکو فروشی‌ها در تاریخچه این خوراکی بسیار پررنگ است. این مغازه‌ها برای سال‌های زیادی متعلق به طبقه کارگر بودند. چنانچه زنان مهاجر برای امرارمعاش، تاکو را به شهر مکزیکوسیتی می‌آوردند و می‌فروختند و این امر به حدی متداول بود که این شهر را به مرکز تاکوهای متنوع مشهور کرده بود. تاکو یک فینگر فود ساده است که به دلیل تنوع مزه، قطعاً یکی از انواع فینگر فود تولد، دورهمی های خانوادگی یا پارتی‌های دوستانه باشد و شاید همین موضوع، یکی از علل جهانی‌شدنش باشد. طرز تهیه تاکو.

سوشی، فینگر فود لوکس و خاص

سوشی یکی از معروف‌ترین انواع فینگر فود ژاپنی است که همواره در مواقع خاص و جشن‌ها سر میز غذای آن‌ها قرار دارد؛ اما این محبوبیت محدود به ژاپن نمی‌شود. تمام دنیا آن‌ها می‌شناسند و با توجه به عادات غذایی هر منطقه جغرافیایی تغییراتی در آن به وجود آمده؛ که نتیجه آن شده که امروز با انواع مختلف سوشی روبرو هستیم که اکثر سلیقه‌ها را پوشش می‌دهد.

برای اینکه میز مزه متفاوتی برای پذیرایی داشته باشید حتماً سوشی را به‌عنوان یک فینگر فود لوکس در برنامه پذیرایی خود قرار دهید. انواع سوشی را می‌توانید به‌عنوان فینگر فود سرد در کنار اسپرینگ رول سبزیجات و مرغ سرو کنید تا میز مزه متنوع و با حال و هوای آسیای شرقی برای مهمانان خود فراهم کنید. طرز تهیه سوشی.

 

بابا غنوج، مزه ای گیاهی و سالم

بابا غنوج یا باباگانوش نام یک مزه لبنانی است. بابا غنوج به‌عنوان یک غذای خاورمیانه‌ای و عربی ابتدا در دوران اسلام ابداع شد؛ خوراکی که اقشار میانه و یا فقیر با آن انس و الفت بیش‌تری داشتند. بابا غنوج مزه‌ای کاملاً سالم، گیاهی و بدون گلوتن است که به‌عنوان مزه اگر آن‌ را با نان پیتا و کراکر به همراه چیپس روی میز مزه قرار دهید ، دهان مهمانان را آب می‌اندازد. طرز تهیه بابا غنوج.

Image result for ‫طرز تهیه چندین فینگر فود‬‎

کشکه، مزه‌ای ساده با طعمی خاص

کشکه (kishke) مخلوطی است از بلغور، گندم نیم کوب و ماست چکیده (ماست لبنه عربی) که به‌خوبی باهم ترکیب‌شده است. یک مزه سرد و خوشمزه در کنار انواع نان، چیپس و کراکر در کنار سایر انواع فینگر فود ها می‌توانید روی میز مزه خود قرار دهید. طرز تهیه کشکه.

بورانی اسفناج، مزه ایرانی با سبزی ایرانی!

اسفناج در ایران ریشه دارد و در بسیاری از نقاط دنیا ازجمله چین با عنوان “سبزی ایرانی” شناخته می‌شود و ارزش غذایی بالایی به مانند کوکوی سبزی دارد.

یک مزه سرد و خوشمزه که در تمام طول سال می‌تواند جایگاهی روی میز مزه شما داشته باشد و در طول مهمانی در کنار انواع فینگر فود سرد تجربه خوشایندی از پذیرایی را برای مهمانانتان به ارمغان بیاورد. طرز تهیه بورانی اسفناج.

 

منبع: my23.food.blog




:: بازدید از این مطلب : 169
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 آذر 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: